Usuwanie wgnieceń metodą PDR, a sezon gradobiciowy

SPRAWDZONA WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI

2 marca 2020/0/0
Home / Blog / Bez kategorii / Usuwanie wgnieceń metodą PDR, a sezon gradobiciowy
Co się bardziej opłaca?
Sezon gradobiciowy zbliża się wielkimi krokami. Nasze samochody zostają poważnie narażone na uszkodzenia mechaniczne spowodowane właśnie takimi opadami. Jak wiemy, istnieje wiele metod naprawy karoserii po takich opadach. Jedni z nas wymieniają elementy na nowe, drudzy udają się do blacharza w celu naprawy wgniecenia, a jeszcze inni korzystają z usług certyfikowanych techników PDR, którzy usuwają szkody powstaje na skutek gradobicia. W jednym z blogów pisaliśmy czym jest usuwanie wgnieceń metodą PDR, oraz jakie daje korzyści. W dzisiejszym blogu powiemy Wam nieco więcej o sezonie gradobiciowym, o tym jak chronić nasze samochody, oraz jak w bardzo łatwy i przyjemny sposób zostać technikiem PDR, którzy świadczą usługi na najwyższym możliwym poziomie! Zapraszamy!
PDR a inne sposoby naprawy
Jak już dowiedzieliście się z poprzedniego bloga usuwanie wgnieceń metodą PDR jest bezinwazyjne dla powłoki lakierniczej. Dzięki temu lakier będzie w całości oryginalny po wykonaniu naprawy. Wpływa to na wartość pojazdu podczas jego sprzedaży. Sam fakt, że jeździmy samochodem, którego powłoka lakiernicza jest oryginalna jest istotnym argumentem podczas negocjacji.
Lakierowanie danego elementu jak sama nazwa wskazuje – pokrywa nam oryginalną warstwę jeszcze jedną. Jest on zdecydowanie grubszy, a podczas sprzedaży może to być argument do zbijania ceny. Wymiana elementu na nowy lub używany – jeżeli mamy szczęście uda nam się kupić dany element w tym samym kolorze, w jakim mamy swój pojazd. Jest natomiast duże ryzyko, że taki np. zderzak nie będzie w idealnym stanie bo trzeba pamiętać – został on ściągnięty z samochodu, który jeździł po drogach, więc uszkodzenia nie były mu obce. Nie mamy też pewności, czy taki zderzak nie był naprawiany lub ponownie malowany.
Idealny okres dla techników PDR
Sezon gradobiciowy – to o nim mowa. Właśnie wtedy technicy PDR mogą wykorzystać swoje umiejętności w 100%. Największa częstotliwość opadów przypada od kwietnia do sierpnia. To właśnie wtedy PDRowcy mają ręce pełne roboty, a ich haki i młotki są nieustannie w ruchu. Grad najczęściej uszkadza dach pojazdu oraz maskę. Wgniecenia jakie wówczas powstają są liczone w setkach, ponieważ są to zazwyczaj małe wgniecenia, które występują tuż obok siebie. Praca technika PDR nie tylko polega na usuwaniu wgnieceń. Musi on posiadać podstawową wiedzą z kalkulacji szkód oraz wyceny ewentualnej naprawy. Wszystkiego możecie się nauczyć podczas kursów organizowanych przez CentRum, gdzie poznacie tajniki i metody pracy technika PDR.
Jak chronić nasz samochód?
Nie ma jednoznacznie określonego sposoby w jaki możemy chronić nasze pojazdy przed uszkodzeniami. Oczywiście najlepszą i najbardziej skuteczną metodą będzie zaparkowanie naszego pojazdu pod dachem lub w garażu. Wtedy mamy 100% pewności, że żaden z elementów nie zostanie uszkodzony. Co możemy zrobić kiedy nie mamy własnego garażu? Powinniśmy unikać parkowania pojazdów pod drzewami, ponieważ grad uderzając w drzewa może złamać gałęzie, które wyrządzą jeszcze więcej szkód. Samochody najlepiej jest zakryć czymś grubym ( koce, materace, kartony ), dzięki czemu uderzenia nie będą aż tak silne i nie zniszczą nam lakieru. Wy jak chronicie swoje pojazdy?
Navigation